Ósme zwycięstwo marki Polaris w Rajdzie Dakar.
Zespół Sébastien Loeb Racing - RZR Factory Racing znakomicie obronił tytuł w kategorii SSV T4 podczas 47. edycji Rajdu Dakar, który odbył się w dniach 3-17 stycznia 2025 roku w Arabii Saudyjskiej. Na starcie stanęły trzy utaalentowane załogi, które miały przed sobą tylko jeden cel: ponownie wygrać Rajd Dakar Misja została zrealizowana przez kierowcę Brocka Hegera i pilota Maxa Eddy’iego Jr. w ich pierwszym w historii Rajdzie Dakar za sterami RZR Pro R Factory.
"Dziś są moje urodziny i musiałem znaleźć dla siebie wyjątkowy prezent" – powiedział Brock Heger. Mistrz Dakar SSV 2025. "Zwycięstwo w Rajdzie Dakar jest niesamowite – myślę, że dotrze to do mnie w ciągu najbliższych kilku dni, kiedy wrócę do USA. Te dwa tygodnie były niesamowite i jestem bardzo podekscytowany. Jestem wdzięczny za możliwość ścigania się tutaj po raz pierwszy i mam nadzieję, że tu wrócę".
Po zwycięstwie w prologu, duet aż dziewięć razy na 12 etapów kończył odcinek specjalny miejscem w pierwszej trójce – to niezwykły wynik jak na ich debiut w Dakarze. Równie dobrze radzili sobie ubiegłoroczni zwycięzcy SSV, Xavier de Soultrait i Martin Bonnet, którzy do przedostatniego etapu zajmowali drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety problem techniczny uniemożliwił im zajęcie miejsca na podium. Sam legendarny Sébastien Loeb, współzałożyciel Sébastien Loeb Racing, powiedział:
"Ogromne gratulacje dla całego zespołu za to nowe zwycięstwo w Dakarze! Brock i Max Eddy Jr. byli imponujący od startu do mety, a Xavier i Martin byli tak blisko podium. Brawo dla wszystkich, którzy nigdy się nie poddali podczas tych 12 etapów! Nasz projekt z firmą Polaris został teraz solidnie doceniony za swoją wydajność i dowodzi, że nasza współpraca działa doskonale."
Oparty na rewolucyjnej platformie RZR Pro R, zajmujący czołowe miejsce na podium RZR Pro R Factory jest centralnym elementem zespołu Polaris Factory Racing, w tym roku szczycąc się dodatkowymi ulepszeniami osiągów i trwałości, w tym jednoczęściową, mocniejszą i sztywniejszą ramą, regulowanym zawieszeniem oraz nowymi i ulepszonymi komponentami elektronicznymi.

"Zwycięstwo w Dakarze jest niezwykłym osiągnięciem dla zespołu Sébastien Loeb Racing i RZR Factory Racing, ale zapewnienie sobie kolejnych zwycięstw jest po prostu fenomenalne" – powiedział Alex Scheuerell, dyrektor techniczny RZR Factory Racing. "To osiągnięcie odzwierciedla nie tylko niezrównaną synergię między inżynierami Polaris a zespołem SLR, ale także wyjątkową determinację i surowy talent Brocka i Maxa na najbardziej wymagającej scenie na świecie. To, że duet zadebiutował w Dakarze i wyszedł z niego zwycięsko, jest niezwykłe."
Pojazd RZR Pro R Factory dwukrotnie pokonał Dakar i za każdym razem odniósł zwycięstwo, potwierdzając, że jest prawdziwą platformą wyścigową, zaprojektowaną z myślą o ekstremalnych warunkach. Jego osiągi w wyzwaniach takich jak Dakar i Baja bezpośrednio wpływają na postępy w całej gamie RZR i programach wyścigowych Polaris, więc to osiągnięcie nadal popycha naszą innowacyjność na nowe wyżyny.
"To zwycięstwo należy do wszystkich zaangażowanych – Brocka i Maxa, naszego zespołu Polaris Factory Racing, grupy inżynieryjnej RZR oraz całej załogi SLR i partnerów. Osiągnięcie tego kamienia milowego drugi rok z rzędu jest świadectwem siły współpracy i doskonałości".
Pod kierownictwem FrayMédia Motorsport trzeci start w Rajdzie Dakar wyznaczył nowy etap dla zespołu. Po zdobyciu tytułu w 2024 roku, zespół, we współpracy z Polarisem, po raz kolejny sięgnął po tytuł, umacniając swoją rolę lidera w kategorii SSV T4 w Rajdzie Dakar.
"Dakar pozostaje wyścigiem definiowanym przez nieprzewidywalność i trudny teren. Do tej edycji podeszliśmy z maksymalnym skupieniem i determinacją. Brock i Max Eddy Jr. zapewnili bezbłędny występ, pokazując wyjątkową kontrolę nad trasą i zróżnicowanym terenem. Cieszymy się, że możemy potwierdzić ambicje zespołu i siłę partnerstwa z Polaris. Było to nowe wyzwanie ze zrestrukturyzowanym kierownictwem w tej edycji, a wyniki mówią same za siebie! Wszyscy możemy być dumni z tego sukcesu!"
WYNIKI KOŃCOWE (SÉBASTIEN LOEB RACING):
#425 - Brock Heger (USA) i Max Eddy Jr. (USA): P1 w klasyfikacji generalnej.
Zwycięzca prologu i 1 zwycięstwo etapowe / 9 kolejnych miejsc na podium
#400 - Xavier de Soultrait (Francja) i Martin Bonnet (Francja): P21 w klasyfikacji generalnej.
1 zwycięstwo etapowe / 5 kolejnych miejsc na podium
#411 - Florent Vayssade (Francja) i Nicolas Rey (Francja): P26 w klasyfikacji generalnej.
Xavier de Soultrait powiedział:
"Po ubiegłorocznym zwycięstwie mieliśmy duże ambicje. Byliśmy konkurencyjni przez cały czas, ale popełniliśmy kilka małych błędów, co jest częścią wyścigów. 11. etap kosztował nas miejsce na podium, które było w naszym zasięgu. Mimo to trzymamy głowy wysoko i jesteśmy dumni z tego jak przejechaliśmy wyścig. W tym roku poziom rywalizacji był szczególnie wysoki, z wieloma czołowymi kierowcami w tej kategorii. Zwłaszcza Brock i Max zaliczyli doskonały wyścig w swoim pierwszym Dakarze, nie popełniając żadnych błędów – ogromne gratulacje dla nich za zwycięstwo. Rajd Dakar to przede wszystkim przygoda zespołowa. Dziękujemy wszystkim zespołom Loeb Racing i FrayMédia Motorsport za ich poświęcenie i ciężką pracę podczas wyścigu. Nasz Polaris został precyzyjnie dostrojony, zoptymalizowany pod kątem każdego etapu - kluczowy czynnik w dostarczaniu mocnych osiągów. Te dwa intensywne tygodnie były pełne pouczających doświadczeń. Jesteśmy już zmotywowani, aby wrócić silniejsi w przyszłym roku".
Florent Vayssade powiedział:
"Naszym celem było ukończenie wyścigu w czołowej dziesiątce, co nam się niestety nie udało, ale byliśmy konkurencyjni przez cały rajd, z dobrymi występami na niektórych odcinkach! Problemy mechaniczne uniemożliwiły nam osiągnięcie miejsca, na które liczyliśmy, ale świetnie się bawiliśmy, jeżdżąc i nawigując z Nico! Cała ekipa była znakomita od startu do mety tego Dakaru. Duch pracy zespołowej, z tak wielką życzliwością i szacunkiem, był niesamowity. O to właśnie chodzi w Dakarze – o prawdziwą ludzką przygodę!"
Zespół TH Trucks Rally
Triumfalny wyścig dla zespołu TH Trucks Rally Team, również za kierownicą Polarisa RZR Pro R, z załogą Enrico Gaspariego i Fausto Mota, który ukończył wyścig w pierwszej piątce, co stanowi również niesamowite drugie miejsce na podium FIA SSV World Rally-Raid Championship (W2RC).
WYNIKI KOŃCOWE (TH TRUCKS RALLY TEAM):
#406 – Enrico Gaspari (IT) i Fausto Mota (ESP): P5 w klasyfikacji generalnej
P2 W2RC
#434 – Domingo Roman (ESP) i Oscar Bravo (ESP): P19 w klasyfikacji generalnej
Zawodnicy kończący Dakar
#435 – José Ignacio Gayoso (ESP) i Santiago Javier Ramiro (ESP): DNF (zalecenie medyczne)