Polaris RZR świętuje zwycięstwo Sebastien Loeb Racing Team w Rajdzie Dakar 2024

  1. Polaris RZR Pro R Factory wraz z Sebastien Loeb Racing wygrywa Rajd Dakar 2024 w kategorii SSV
  2. To siódme zwycięstwo Polarisa w Dakarze
  3. RZR Pro R Factory triumfuje w swoim pierwszym występie w Dakarze

 

Polaris RZR Pro R Factory ramię w ramię z zespołem Sébastien Loeb Racing wygrali 46. edycję Rajdu Dakar po niesamowitym pokazie determinacji, umiejętności i wytrzymałości, pokonując 5000  kilometrów podczas 12 żmudnych etapów, które odbyły się w Arabii Saudyjskiej.

Zwycięstwo to stanowi kamień milowy  w pięcioletnim partnerstwie między Polaris Off Road Vehicles i Sébastien  Loeb Racing (SLR). Zaledwie rok po rozpoczęciu współpracy w 2023 roku, której celem jest umieszczenie SLR i Polaris w czołówce kategorii SSV T4 w Rajdzie Dakar i rankingach FIA W2RC pod przewodnictwem założyciela Sébastiena Loeba,  który również stanął na podium w Dakarze, tegoroczne niesamowite zwycięstwo jest dowodem na to, że SLR wraz z Polarisem to zwycięska formuła.

Wygrywając wiele odcinków specjalnych – w tym nowy 48-godzinny odcinek Chrono – a także nadając tempo w prologu i ośmiokrotnie podczas 12 etapów kończąc wyścig na podium, czołowa załoga SSV w składzie francuski pilot Xavier de Soultrait i drugi pilot Martin Bonnet zdominowała wyścig za sterami Polaris RZR Pro R Factory.

“Gratulujemy zespołowi SLR oraz Xavierowi de Soultrait i Martinowi Bonnetowi niesamowitego zwycięstwa w Dakarze i ich zaangażowania w doskonałość” – powiedział Alex Scheuerell, dyrektor techniczny Polaris Factory Racing. “To był pierwszy raz, kiedy nasz fabryczny pojazd RZR Pro R zmierzył się z Dakarem, a zwycięstwo w takim wydarzeniu udowodniło, że ten pojazd jest gotowy do wyścigów. Zbudowany został z myślą o ekstremalnych warunkach i odgrywa również ważną rolę w rozwoju całej naszej linii RZR i naszego programu wyścigowego w przyszłości.

“Dakar to ostateczny test człowieka i maszyny, jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie, więc triumf z Pro R Factory jest dowodem na to, co możemy osiągnąć dzięki połączonej sile inżynierii Polaris i naszych niesamowitych partnerów z SLR.  Chciałbym podziękować zespołowi Polaris Factory Racing Team i całej grupie inżynierów RZR w Polaris, którzy opracowali niesamowitą bazę do pracy”.

Oparty na rewolucyjnej bazie RZR Pro R, całkowicie nowy RZR Pro R Factory został zaprezentowany w zeszłym roku jako centralny element zespołu Polaris Factory Racing, ustanawiając nowy precedens w branży UTV, dzięki gotowemu do wyścigów poziomowi mocy, siły i kontroli. Wykorzystując bardzo wytrzymałe, lekkie podwozie zgodne z klasą FIA T4, dostrojony do wyścigów silnik ProStar Fury o pojemności 2,0 l oraz amortyzatory FOX® Factory Race ESC EVO 3.0 Internal Bypass, pojazdy SLR RZR Pro R Factory udowodniły, że są w stanie sprostać wymaganiom imprezy o długości prawie 5000 mil.

“To naprawdę kulminacja marzeń” – powiedział Xavier de Soultrait, kierowca SLR i zwycięzca Dakaru. “Trudno mi uwierzyć, że wygraliśmy ten Dakar.  Myślę, że ścigaliśmy się inteligentnie, wywieraliśmy presję, ale nigdy nie przesadziliśmy. To był nasz pierwszy wyścig z nowym Polarisem RZR i szczerze mówiąc, nie mogliśmy prosić o lepszy. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem podzielić się tym z Martinem, naprawdę stworzyliśmy świetny zespół. Oczywiście chcę podziękować całemu zespołowi Loeb Racing i Polaris Factory Racing, który przygotował dla nas idealny samochód. To zwycięstwo jest zwieńczeniem wysiłków wszystkich drużyn! Udało nam się to również dzięki wszystkim naszym partnerom”.

“To niesamowite! Marzyliśmy o tym, ale dziś stało się to rzeczywistością! Jestem szczególnie poruszony, biorąc pod uwagę moją osobistą historię z tym legendarnym wyścigiem, jakim jest Dakar dla mnie, ale także dla Sébastiena. Jesteśmy bardzo dumni z naszych zespołów i dwóch załóg, które zaliczyły wyjątkowe dwa tygodnie, nie poddając się” – powiedział Dominique Heintz, menadżer zespołu Sébastien Loeb Racing.

“To zwycięstwo nie tylko cementuje sukces naszej współpracy z Polaris, ale także wzmacnia nasze zaangażowanie w przesuwanie granic tego, co jest możliwe w dziedzinie sportów motorowych. To osiągnięcie w Dakarze jest wynikiem nieustannego wysiłku naszego zespołu oraz niezachwianego zaangażowania naszych kierowców, mechaników i inżynierów. Wyjątkowe osiągi Xaviera i Martina są świadectwem ich poświęcenia, talentu i płynnej synergii między nimi a Polarisem RZR; pojazd, z pewnością udowodnił swoją siłę w tym tygodniu i z niecierpliwością czekamy na osiągnięcia, które dopiero nadejdą w ramach naszej współpracy z Polaris”.

Koledzy z zespołu Sébastien Loeb Racing, #405 Florent Vayssade i Nicolas Rey, odnieśli fantastyczne zwycięstwo etapowe pod koniec Dakaru na 12. etapie, plasując się w pierwszej dziesiątce  klasyfikacji generalnej.

W tegorocznym Rajdzie Dakar, Polarisem RZR startowały w wyścigu trzy zespoły, z łącznie ośmioma załogami: dwie załogi Sébastien Loeb Racing w RZR Pro R Factory, a także trzy załogi RZR Pro R z doświadczonego zespołu Xtremeplus i trzy dodatkowe załogi z hiszpańskiego zespołu TH-Trucks.  W tym roku po raz pierwszy w kategorii SSV. Zwycięstwo SLR w tegorocznym Rajdzie Dakar oznacza siódme zwycięstwo Polarisa w Dakarze w klasyfikacji generalnej (zespół Polaris Xtremeplus zdobył wcześniej sześć trofeów Dakar w latach 2012-2017).

Ogólne wyniki Polaris

SÉBASTIEN LOEB RACING

#411 – Xavier de Soultrait and Martin Bonnet – P1

#405 – Florent Vayssade and Nicolas Rey – P10

TH-TRUCKS

#442 – Enrico Gaspari and Facundo Jaton – P12

#436 – Daniel González Reina and Jorge Hernández Calva – P19

#434 – Domingo Román Pardos and Óscar Bravo Garcia – DNF (withdrawal at Stage 8)

 XTREMEPLUS

#415 – Jorge Wagernfuhr and Humberto Ribeiro – P14

#401 – Shinsuke Umeda and Maurizio Dominella – P20

#410 – Michele Cinotto and Alberto Bertoldi – P2 (Experience)

Kliknij poza pasek aby się schował
Porównaj